Wednesday, May 30, 2012

NAK KAHWIN SEBAB JATUH CINTA?

 ikhwan-akhir-zaman:

 “Man, aku dapat rasakan yang aku jatuh cinta la.”

 “Haa? Kau ni biar betul Amri?”

 “Betul, aku serius ni. Aku rasa nak meminang esok hari jugak.”

 “Good2. Tapi sebelum tu, aku tanya dulu boleh?”

 “Em, apa dia?”

 “Kau dah solat?”

 “Belum. Kejap lagi aku nak solat la ni.”

 “Ohh, okey okey. Berbalik pada topik kita tadi…”

 “Iye…?”

 “JANGAN HARAP KAU NAK KAWIN, KALAU SOLAT AWAL WAKTU PUN TAK DAPAT BUAT!”

 “Erk?! Apsal pulak?”

 “Bro, itu namanya kesedaran tentang tanggungjawab. Kalau kau solat awal waktu, ikut solat berjemaah, maksudnya kau sedar tanggungjawab kau. Tapi kalau benda simple tu pun kau fail, better lupakan dulu impian kau tu. Tak guna layan perasaan cinta, kalau kau tak dapat layan panggilan cinta dari Allah (azan) dengan terus ke masjid.”

 “Urmmmm, ye laaa… T____T”

No comments:

Post a Comment